digi dash frage

  • #1

    Hallo,


    Ich probiere es mal in deutsch zu schreiben:


    Manchmall, nicht immer, wann ich mit mein kadett (16v) ein hohere Drehzahl fahre. und danach wieder normal fahre. Geht mein Digidash Klicken. Und dunkel und wieder hell, usw. (gleich wann du dein leuchten braucht, dan bekommst das Digidash mehr dunkel)
    Das klicken läut wie ein Relais.
    Und nach das klicken, geht die leucht von die öldruck (das rote Viereck) blinken. Aber ich habe volle öldruck.


    Wann ich dann wieder ein hohere drehzahl mache, ist es meistens beendet.


    Ich habe ein neue leuchtschalter probiert, und ein anderes Digidash, aber es ist noch nicht klar.


    ich hoffe das Jemand es versteht...


    mfg, Roger

  • #4

    okey..


    Thats a bit easier for me.


    My problem is:


    Sometimes, when i pull up fast, or make a lot of RPM, and then slow down to drive at regular rpm's, my digidash start to "klick".
    And at the same time, my dash will get a bit darker, and than lighter. Its the same, when you turn on you lights, your dash get a bit darker.
    Only this time it is continuing. "klick (dark) klick (light) klick (dark) klick (light) klick etc"
    The klicking sounds is comming from the dash, and sounds exactly like a relais.


    For a while (couple minutes or something) it stays like this.
    After that, de klicking will stop, and my Oil pressure indicator light (red square) starts to blink. (oil pressure is full, it's a new oil pump)
    And then it goes away.


    But i always try to make a nother run, or pull up fast (just make more RPM's) often it will go away after this. then everything is normal again.


    I already tried to change the lightswitch, and off course the Digidash. But this didn't work...


    I hope this is a bit more understandable...


    grtz Roger

  • #5

    i think your digi is damaged! this happens when your digi gets older. the ( i do not know it in english ) platine may have been burned.
    the clicking is very interesting! but i cannot say where it might comes from?


    the best thing here ist to put another digi into your kadett!!! it is more easier than to repair it.

  • #7

    maybe you have a problem with the relais!?
    or maybe your board-elctricity has a problem!?


    has your kadett got the lcd from beginning or did you put it into your kadett byself?


    is there maybe broken any cable?


    but wait....whats with the generator? does work in the right way or produces it too much or too low voltage???

  • #9

    Your problem is the oil pressure or the oil pressure switch not the digi dash. But it is a normal problem.
    Read your instruction manual from the car. It says, after fast driving the oil pressure lamp can shine. You must give more power and the oil pressure lamp go off.
    Its after long and fast driving normal.


    Your digi dash, when it is darker (your carlight is on), go lighter to signalize you: the oil pressure lamp is on. Its a normal function.


    Have your car a broken oil pressure switch, than you have the same effect.


    Sorry for my english...


    In deutsch:
    Nach langen und schnellen Fahrtstrecken kann die Öldruckkontrolleuchte aufleuchten. Beim Gasgeben sollte die Leuchte aber erlöschen. Steht ja auch in der Bedienungsanleitung:


    Das LCD, sofern es gedimmt ist bei Licht an, schaltet bei aufleuchten der Kontrolleuchten auf volle Helligkeit, damit der Fahrer mitbekommt, daß eine Kontrolleuchte aufleuchtet.
    Das ist normal und hört sich in der Tat an wie das Klicken eines Relais.

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